MÅNDAG 27/4-09

La day började med en redovisning om fjortisar på ULS:en. Det gick bra, hela redovisningen var lite random men så jävla kul XD alla skrattade verkligen :D och det är ju positivit? Japp :D

Våran redovisning började med att vi läste upp en intervju som sju personer medverkat i.. frågor om hur man definierar en fjortis, klädseln, utseendet osv... strax efter det pluppa det upp massa bilder på fjortisar på en powerpoint presentation, med låten; fjortisboy.

Sedan var det min tur att berätta.. såhär löd  min text;

Fjortisen (homo sapies fjorticus) är ett flocklevande djur som ofta syns vid skymning kring McDonalds, ibland även sybillagrillar, i stora hordar.

Hanarna känns igen på sitt tuppliknande läte och rödprickiga ansikte. Honorna känns igen på sina översminkade, konstgjorda utseenden och rosa stringtrosor som hänger strax under armhålorna. Byxor i barnstorlekar är nästan ett krav för att få titulera sig som fjortis.

Fjortisen kan upplevas som ett mycket störande djur då de under sin vandring genom samhället kan utstöta sig höga parningsläten.

Antalet av dessa djur har ökat markant på senare tid vilket har lett till en het diskussion om det är möjligt att börja skjuta delar av populationen.

osv... 

(och nej tar inte åt mig äran för texten.. från nätet är den lite)


Kom hem halv 4 typ.. då började jag plugga naturkunskap.. och sedan hade jag träning :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0