1 OKTOBER

Hallå! :)
Det är helt sjukt hur trött jag är..!! Jag och ida är gladiatorer och har börjat träna tre gånger i veckan, och under de två veckorna vi tränat visade det idag framsteg. Vi hade konditionstest på 2,4 km och jag sprang det på 12:54, 20 sekunder bättre än förra året. Men fortfarande inte.. riktigt där! Aja, träningen gör det bättre sen iaf! :) Men jag är nöjd och det är ju huvudsaken. \../ ^_^ \../

.. Något som jag inte är så nöjd med är historia provet vi hade idag. Jag vill pissa på det. Och det konstiga tycker jag är att vi fick 6 frågor att svara på där två av frågorna var att man skulle "para ihop" rätta händelser med varandra som hände ungefär samma tid i Europa.. Kanske inte låter som någon match, men.. det var helt, efterblivet. Och på en av dessa "para ihop" uppgifter kunde man även få minus poäng, fan är det för nytt? sämst börja ALDRIG med den trenden.

Och en uppgift var att sätta ut olika städer på en karta över Europa och rita in en konungs rike och sätta ut gränsen för Västrom och Östrom..
OCH, det tre frågorna som var över var födda ur stjärten. Jag lovar :S

Aja, men nu är denna förbannande dag över och nu sitter jag i soffan och bara andas. Det är bara jag hemma och det är rätt skönt just nu! :) Jag tänkte snart börja göra lite mattetal och läsa lite i engelska boken, kanske också läsa kapitlerna i spanskaboken så är det gjort :) Jag tänkte hinna göra allt det här innan mamma kommer hem, för då ska vi (kanske) åka och handla all mat och sprit och sånt vi behöver tills på lördag då det är 40 års partaj för mamsen :D hahah, mm <3 :D
Jag gillar släktfester eller studenter eller liknande, det är mysigt och det är så kul att se alla släktingar typ samlade och glada. Men samtidigt kan det bli jobbigt också att se alla, och sen så fattas det någonting, och det är pappa. Men jag vet att han är med mig och min bror hela tiden. Det kan inte vara så att han inte är det <3



Vad länge sen jag såg mig själv på ett kort med mörkt hår.. Jag ska snart, kanske imorgon boka tid hos frisören för att göra något åt barret.. Kanske färga ljusbrunt? Slinga mer ljust? Klippa kortare? aa jag har ingen aning så jag får lita på att frisören sen vet vad jag kommer passa i osv.. :)

Det är idag första oktober och det var minus 0,5 grader. Det är bannemig kallt :O jag vill ta på mig vinterjacka, stövlar, vantar och mössa ungefär. Då kanske det är lite inte kallt. Åååh, hösten är så fin tycker jag! Fina färger utomhus.. :)
Hahha, du blev jag påmind om våra "miljöbeskrivningar" på Lida på orienteringsdagen xD haha! Oh fy fan vad äcklad jag blev av mig själv och det jag skrev ner. Jag, JAG skrev en dikt. Och ni ska få ta del av den, se&lär ;)

Jag går längs den bruna stigen som nu ligger täckt av barr och färgglada löv.

En och annan kvist bryts under mina lugna steg. Jag omges av ett färgglatt livsrike där några hattar ut jorden hittar upp. Så ståtligt, så fridfullt.

De blå kulornas dagar är snart förbi, men de flygandes kvitter mig säger att det bara är tid för årets vila.


Vackert, visst? :)

Aja, ska ta mig i kragen nu och göra något som skolan vill att jag ska göra... Jag får tänka att jag kommer tacka mig själv sen i framtiden hahaha :D

Hejdå så länge pussgurkor :D















Kommentarer
Postat av: Jenny

mmmmmmmmmmm, jag ÄLSKAR dina lååååånga texter ;) haha

2009-10-02 @ 16:34:57
URL: http://jjeennyys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0