Pistol och jag, vi är goda vänner


Jag undrar varför Pistol och jag aldrig fick lära oss att hoppa höjdhopp i Eneskolan?
fattar inte varför jag måste envisas med att dyka över stången, Ida hade lite mer känsla för det hon kunde iaf hamna på ryggen.

Och varför fick vi inte lära oss att hoppa häck? Det kunde vi iaf, flög över som små hingstar över hindren. nemos problemos.

Eller varför fick inte Ida och jag lära oss att hoppa? Varför har vi ingen spänst? VA? vi har 30 cm spänst förstår ingenting.

Eller stöta kula? Jag är ju as biffig ju, varför kan jag inte stöta kula? Jag får inte ihop det.

Eller varför har inte jag och Ida fått lära oss religion, vem är moses? vem är judas? vem är messias? varför blir man nunna? Fast jag har ju lite mer koll på det där än Ida iaf. Hon frågar mig varje dag i matsalskön vad det är för kött som serveras, sen fattar hon inte att fläsk är griskött = svensk korv. Vi får nämligen kycklingkorv ibland aka muslimkorv. Och vi tycker inte om kycklingkorven eller kycklingköttbullarna. FÖR KYCKLING KAN INTE BLI KORV ELLER KÖTTBULLE. Sen blir hon äcklad när man säger vad det är för djur, sjukt.

Det är tur att vi kompenserar varandra iaf. Ida förstår inte om t. ex en sallad får plats i en skål eller inte. Sånt förstår jag. Jag förstår inte svåra ord, det förstår ida. Jag visste att moses blev hittad i en korg, ida trodde moses var en val.

I är två tvillingar i en jättemage, since 6 års.

Kommentarer
Postat av: Ida

hahaha jag hatar att skratta själv framför datorn. älskar när du får ihop vårat liv så bra i texter.

2011-02-19 @ 14:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0