time for thai

Har ont i huvudet nu pga maten jag nyss lagade. Kände för att exprimentera lite i köket och tänkte satsa på en blommig falukorvsgryta. Denna gryta är alltså Lenas korvgryta som jag hittade på recept.se, min korvmojja blev ganska lik men den smakade inge vidare.
Jag tror ju att jag har ett sinne för smaker och sånt i köket så jag började steka korv och pressade i vitlök. I receptet stod det att man skulle ha gullök, men jag tänker ju att det går lika bra med vitlök. Körde i morrötter, broccoli, blomkål och nån grön böna. Hällde i vispgrädde och mjölk. I receptet skulle man ha matlagnings grädde. Kryddade salt peppar. Men det var ju inte slut på ingredienser där. Fortsatte och la i championer, ketchup och röd thai puré också. Och fan så det började lukta. Stank ju redan när jag stekte korv och vitök.
Så det slutade med att falukorven hamnade i thailand och jag åt bara upp grönsakerna som jag pressat mot tallriken för att få bort såssmaken.
Vet ju inte när jag ska sluta.
Snart börjar halv åtta hos mig, det är ett av mina favoritprogram. Det är nämligen bästa tvkvällen idag på hela veckan. Först halv åtta hos mig, direkt efter börjar top model och sen ett perfekt avslut med desperate housewives <3 Nä nu måste klimpen dra sig för att hinna koka kaffe innan kvällen börjar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0